Back to
Vakantie
Peru

Vakantie: Peru

Dag 9: Cabanaconde

dag9: Cabanaconde

Inhoud

Inca Trail 4
Cusco
Lima/Amsterdam

Er is er een jarig hoera, hoera. dat kun je wel zien dat is....

Vandaag staan er twee dingen op het programma. Een wandeling van 3 uur en in de middag een ritje met de paarden. In beide gevallen laten Marcel en ik het afweten. We voelen ons beide niet lekker en besluiten deze morgen in de stad te blijven. Nadat de rest met de bus op pad is gegaan lopen Marcel en ik nog even door de stad heen om te kijken of er iets leuks is in de stad dat de moeite waard is. Het heeft een leuk pleintje met een fontein in het midden met daarop een grote Condor. Als we verder de stad in lopen hebben we al snel zoiets van: Het is leuk geweest. Aan de rand van het stadje had je nog een mooi uitzicht op een berg met terrassen, maar daarna zijn we weer terug gegaan naar het hotel.

Verder was er de hele dag door muziek in de stad. Er liepen verschillende processies bestaande uit dansende en muziek spelende mensen. Het was vandaag de dag van San Pedro en dat wordt in Peru volop gevierd. Toen na 3 uur de rest van de groep de stad weer kwam in lopen, liep er net een processie voor het hotel langs. En als je zag wat die gasten door de stad ronddroegedroegen, dat is niet gezond meer. Ze gaan letterlijk gebukt onder het gewicht van een massieve houten draagstoel waarop San Pedro als beeld op staat.

Zoals gezegd is de rest van de groep ook back in town en kon er een ander feest gevierd worden, want het was vandaag ook de verjaardag van Wendy. Zij bereikte vandaag de eerbiedige leeftijd van 35 jaren jong. De dames van de groep hadden haar kamer versierd met slingers en ballonnen. Ze was er erg blij mee.

Tegen de middag was het wachten op de paarden. Ze waren iets later dan gepland, zelfs iets later dan dat de Peruanen gewend waren. Onze gids Jamie is ze maar gaan halen en drie kwartier later dan gepland stonden ze eindelijk naast het hotel. Er zijn vijf mensen die gaan rijden, Hillegonda, Karla, Peter, Wim en Magreet. Je kon aan Hillegonda zien dat ze vroeger veel paard heeft gereden, want het was net alsof ze weer naast d'r eigen paard stond. Even de lengte van de voetsteunen opmeten met de arm en klaar. Na een minuut of tien zijn ze vertrokken. Ondertussen maken Tiny, Wendy en ik even een kleine tocht door de stad en komen uit bij de fontein. Ik heb Wendy daar een kleine llama cadeau gegeven voor d'r verjaardag. Dit waren ook anderen niet ontgaan en gelijk hadden we 4, 5 kinderen rondom ons heen staan die de kleine lama erg leuk vonden en ze wilden graag op de foto. Nou dat is geen probleem, maar toen wilden ze graag een Sol. Damn ja dat was ook zo, maar ja, geen muntgeld meer. Gelukkig had Wendy nog wat op zak en konden we ze gelukkig achter ons laten.

's Avonds hadden ze nog een verrassing voor Wendy in petto. We verzamelden ons allemaal in een van de eetruimtes van het hotel en daar werd zowaar een echte verjaardagstaart binnen gebracht. Ook Sawadee deed nog een duit in het zakje en daarvan kreeg ze een Sawadee Flightbak. Natuurlijk mochten we allemaal meegenieten van de taart en deze smaakte heerlijk. Na de taart ging we met z'n allen naar een restaurant dat alleen voorzien was van kaarslicht. Dat was wel bijzonder gezellig. Voor mij was eten niet echt iets om naar uit te kijken, want alles wat ik at, wilde niet echt smaken of ik kon er niet veel van eten. Maar in iedergeval kon ik wat eten, want dat is beter dan helemaal niets. Op een gegeven moment werden er film hits gedraaid en gelijk stonden een paar van onze groep op de dansvloer. Dat vrolijkte de boel nog meer op.

Na het eten terug naar het hotel om te slapen. De volgende dag zou we naar Cruz del Condor gaan en daar wilden we tegen 8:00 uur zijn.