Back to
Vakantie
Peru

Vakantie: Peru

Dag 15: Cusco

dag15: Cusco

Inhoud

Inca Trail 4
Cusco
Lima/Amsterdam

Briefing IncaTrail, een bezoek aan het ziekenhuis met z'n ...5-en en de stad in.

Voor de verandering konden we eens een keer uitslapen. Ik had een lang bed met een dekbed. Dat was lang geleden en ik heb heerlijk geslapen. Maar er waren anderen die dat niet hadden. Tiny en Wendy hebben het erg koud gehad. Ik heb 's morgensvroeg nog even ontbeten bij het hotel. Om 9 uur was het verzamelen benenden bij de receptie, want daar zouden we een briefing krijgen over de Inca Trail. Er werd ons verteld waar we rekening mee moesten houden, wat ons te wachten stond, wat we wel en niet mogen doen. Het aanbod was dat hun origanisatie ook zou kunnen zorgen voor slaapzakken, maar dat nam Patricia op zich. Geen probleem, zolang er op dag 1 maar een slaapzak aanwezig zou zijn.

Na de briefing zou ik samen met Patricia naar het ziekenhuis gaan, maar de groep was ondertussen groter geworden en uit eindelijk vertrokken we met 5 patienten richting ziekenhuis, (Yvonne, Evelien, Tiny, Wendy en ik). Met een taxi ging het naar het ziekenhuis, waar we een voor een bij de arts langs gingen. Patricia deed mijn verhaal tegenover de arts en dat ging in het Spaans. Erg jammer want ik kreeg er niet erg veel van mee. Bottomline, even beneden bij het laboratorium langs en weer eens proberen wat ontlasting in te leveren voor onderzoek. Gelukkig lukte het nu wel en kon de laborant aan het werk. Ondertussen waren de anderen klaar en hadden medicijnen voor geschreven gekregen. Ik moest nog even een half uurtje wachten en dan konden we naar beneden om de uitslag op te halen. Daar kwam het volgende uit: Een baterie en een parasiet. De arts schreef daar de medicijnen voor uit en ook voor de diaree. Nou, nu maar hopen dat het allemaal goed gaat, maar ik weet nu wat er aan de hand is en ik heb de juiste medicijnen gekregen. Op naar de Inca Trail.

Na het bezoek aan het ziekenhuis zijn we met de taxi weer terug gegaan naar hotel. Daar hebben we ons opgemaakt voor een middag in Cusco. Terwijl ik mijn rugzak om deed, merkte ik dat mijn sluiting van de heupband stuk was. Dat kon ik niet gebruiken. Dus de eerste taak van vanmiddag was het zoeken naar een nieuwe sluiting. We hebben verschillende outdoorzaken aangedaan, ook hebben we gekeken bij tassen winkels, maar nergens hadden ze van deze sluitingen. Uiteindelijk lopen we naar de overdekte markt. Een vrouwtje was ons heel behulpzaam. We lieten zien wat we nodig hadden, maar dat had ze zelf niet, maar ze kon ons wel naar een winkel brengen die ons wellicht wel zou kunnen helpen. Daar aangekomen kregen we ook te horen dat zij het zelf niet hadden. Ze liep haar winkel uit een 5 minuten laten kwam ze met 2 sluitingen weer, waarvan 1 de juiste was. Geweldig. De sluiting was prima en ik was helemaal geholpen. Na wat bedankjes gingen we verder. We liepen langs een taartwinkel, tevens koffiewinkel en daar hebben we genoten van een kop koffie en een lekker stuk taart. We lopen nog even verder om wat door winkels te lopen voordat we gaan eten.

's Avonds nog even een laatste briefing voor de volgende dag. De mensen die een slaapzak nodig hadden kregen deze en er werden ook reiszakken uitgedeelte waarin de kleding mee gaat voor tijdens de Trail. Dezelfde avond het ik deze zak nog even gevuld voordat ik naar bed ging. De volgende dag was het 5 uur op.